Çatışma Yönetimi Eğitimi

 

AMAÇ

Kurum ve kuruluşlarda ortaya çıkan çatışmaların nedenlerini bulmak, analiz etmek, çatışmaları yönetmek, problemlerle başa çıkmak konularında teknik yöntemler sunulacaktır. Taraflar arasında oluşan çatışmanın çıkardığı negatif enerjiyi pozitif olarak kullanma becerileri aktarılacaktır. Görüşleri birbirinden farklı bireylerle olan sürtüşme, zaman kaybına ve duyguların incinmesine neden olmaktadır. Bu tür anlaşmazlıkları çözebilmek için nasıl bir stratejik tarz uygulanacağı, ne tür bir ortak karar alınacağı ve yaratıcı düşünce ile nasıl uzlaşma sağlanacağı konuları hakkında teknik bilgi ve yöntemler verilecektir.

PROGRAM İÇERİĞİ

Çatışma Yönetimine Genel Bakış

- Çatışma Nedir?

- Çatışma Nasıl Ortaya Çıkar?

- İletişim Çatışmaları

- Kültür Çatışmaları

- Algı Çatışmaları

- Yönetim Çatışmaları

- Çıkar Çatışmaları

- Ekonomik ve Maddi Kaynaklı Çatışmalar

 

İlişki Yönetimi ve Çatışma Kaynakları

- Beden Dili Kullanımı ve Beden Dilinin Verdiği Mesajlar

- İnsanları Nasıl Dinliyoruz?

- Etkin Dinleme Metodları

- Farklılıkları Algılama ve Yorumlama Biçimleri

- Empati Nasıl Uygulanır?

- İnsan Psikolojisini Anlama ve Yönetme Becerisi

- İnsanların Sergiledikleri Davranış Modelleri

- Çevre Faktörleri ve Yetişme Tarzlarının Kişiliklere Etkisi

- İnsanlarla Nasıl Konuşuyoruz?

- Etkin Konuşma Metodları

- İkna ve Etkileme Yöntemleri

- Uzlaşma Sağlama Yetkinliği

 

Çatışmaların Yönetilememesinin Sonuçları

- İş ve Çevre Kaybı

- Müşteri Memnuniyetsizliği

- Stres, Gerginlik, Tükenmişlik

- Negatif Davranma ve Düşünme

- Performans Düşüklüğü

- Zamanı Doğru Yönetememek

- Gereksiz Toplantı ve Raporlamalar

- Fiziksel, Duygusal, Ruhsal Sorunlar

 

Çatışma Yönetim Becerilerinde Neler Gerekli?

- Kişinin Kendisini Tarafsız Görebilme Yetisi

- Bilgi Ve Farklı Kültürleri Anlama ve Yönetme Kapasitesinin Gelişimi

- Problem Çözme Becerisi

- Karar Alabilme ve Uygulama

- Diplomatik Davranış Modelleri ve Stratejik Yönetim

 

Çatışmanın Çözüm Yolları

- Empati Kurma

- Karşılıklı Müzakere

- Gerçek Sorunların Tespiti

- Çatışma Konularını Sınıflandırma

- Karşı Taraftan Görüş Alma

- Büyük Sorunları Küçük Sorunlara İndirgeyerek Çözmek

- Çatışma Çözüm Heyetleri Oluşturmak

- Grup Çalışmaları ve Çözüm Önerileri

 

Verilecek Dokümanlar
Eğitim Notları, Vaka Çalışmaları (Case Study), Grup Çalışmaları (Group Works), Role Plays

 

KATILIMCI PROFİLİ Tüm sektörlerin teknik ve idari kadroları için uygundur.

 

EĞİTMEN Ebru SAVUN / Bireysel Gelişim ve İletişim Uzmanı

 

TED Ankara Koleji 1985 mezunudur. 1989 senesinde Ankara Üniversitesi, 1991 senesinde Bilkent Üniversitesinden mezun olmustur. Yüksek Lisansını 1984 yılında G.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsün’de Çağdaş Büro Yönetimi Teknikleri üzerinde tamamlamıştır. 1987 - 89 tarihleri arasinda İtalyan Helikopter firması olan Augusta Co'da tercüman olarak çalışmaya başlamış daha sonra 1989 - 91 yilları arasında İtalyan Kültür Merkezinde İtalyanca Eğitmeni olarak çalışmıştır. 1991 - 97 yılları arasında Bilkent Üniversitesin de tam zamanlı Ögretim Görevlisi olarak görev yapmıştır. Bu süre içerisinde aynı zamanda İngilizce Birim Koordinatörlüğü görevini de üstlenmiştir. 1997 - 2001 yılları arasında Çukurova Üniversitesinde, Öğretim Görevlisi olarak çalısmış ve Konservatuar Müdür Yardımcılığı görevini yürütmüştür. 1998 - 99 yılları arasında, Çukurova Üniversitesi resmi görevlendirilmesi ile, Mersin Çağ Üniversitesi Kurucu Danışmanı olarak çalışmıştır. 2001 - 2013 yılları arasında tekrar Bilkent Üniversitesi Ofis Yönetimi ve Turizm İşletme Bölümlerinde Öğretim Görevlisi ve Akademik Danışman olarak görev yapmış, Bu süre içerisinde Bilkent Üniversitesinin resmi görevlendirmeleri ile yurtiçi ve yurtdışında birçok eğitim semineri programını yürütmüştür. 2010 - 2014 yılları arasında TED Yayın Kurulunda görev yapmıştır. Mart 2011 tarihinden itibaren TED + Kariyer Komitesi Başkanlığını yürütmektedir. Başta TEDU ve TED Okulları, Türkiye Belediyeler Birliği, Denizli Belediyesi, Bakırköy ve Kartal Belediyesi, Aselsan, Oyak olmak üzere çeşitli resmi ve özel kurumlarda, Otel Zincirlerinde, Askeriyede, Kurumsal Eğitimler yapmaktadır. Ayrıca bireysel ve kurumsal eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermektedir. 2018-2020 tarihleri arasında Tekfen İnşaat Gate Kazakistan ofisinde Kurumsal İletişim ve Eğitim Müdürü olarak görev yapmıştır. İyi düzeyde İngilizce ve İtalyanca bilmektedir.