Etkili İletişim Teknikleri Eğitimi

 

AMAÇ

İnsanların birbiriyle iletişim kurma bilinçlerini arttırma becerisini sağlamak. Çalışanların birbirlerini destekleyen dayanışma ilkelerine dayalı ilişkilerinin oluşmasına yardımcı olmaktır.
Bireyin iç dünyası ile ilgili iletişiminde yaşadığı karmaşa tutum ve davranışlarına yansımakta, ancak kişisel değerlendirmeyi tarafsız yapamama yanlış anlaşılıyorum ve hak ettiğim değeri diğer kişilerden göremiyorum düşüncesine neden olarak kaygılı, yetersiz kişiler haline gelinmektedir. Hatalı iletişim kurumlarda problemleri artmasına sebep olmaktadır.
Hatalı ve eksik iletişim iş kaybına ve iş veriminin düşmesine neden olmaktadır. Özel yaşamda ise mutsuzluklar yaşanmaktadır.
Bireylerin başkaları ile ilişkilerinde tıkanma ve güçlüklerle başa çıkmalarına yardımcı olacak bu program, çalışma ve iş ilişkilerinde kaliteye, ilerlemeye, başarıya, performans artırmaya ve etkin ilişkilerin kurulmasına rehberlik etmektedir. Kurumların başarısı iletişim kalitesini arttırmakla mümkündür. Uyumlu çalışma iklimi oluşturma eğitimin hedefidir.

PROGRAM İÇERİĞİ
    • Kişisel ve Mesleki Yaşamda İletişimin Önemi

      1. Kişisel İletişimde kalite oluşturma metodları
      2. Bireyin kendini tanıması
      3. Bireysel farklılıklar
      4. İletişim ve beyin fonksiyonlar
      5. Kişilik yapıları
      6. Bilinç altı iletişimi nasıl yönlendirir

      ●  Sözsüz İletişimi Anlamak ve Yorumlamak

      1. Dış Görünüm
      2. Beden Dili
      3. Maske
      4. İmaj
      5. Algılar
      6. Paradigmalar
      7. Yorumlama
      8. Gözlem
      9. Önyargılar

      ●  Etkin Dinleme

      1. Nasıl dinliyoruz
      2. Dinleme ve duyma
      3. Dinleme Metodları
      4. Empatik İletişim
      5. Bilgi Yeterliliği

      ●  Etkin Konuşmak

      1. Kendini İfade Edebilme
      2. Konuşmanın Planlaması
      3. Konuşmanın Yönlendirilmesi
      4. Diksiyon, fonetik bilgileri

      ●  İletişimde Alıcıdan Kaynaklanan Hatalar
      ●  İletişimde Vericiden Kaynaklanan Hatalar

       

      Kurumsal iletişim

      -  Hataları önleme
      -  Kurumsal iletişim kalitesini arttırma becerileri
      -  Kazan - kazan felsefesi
      - Sorunlarla baş edebilme

        -  Motivasyon
      - İkna ve uzlaşma

      ●  Telefon Görüşmeleri ve İletişim

      1. Telefonda İletişimin Önemi
      2. Dinlemenin Önemi
      3. Etkin Soru Sormak
      4. Telefon Görüşmelerini Planlama
      5. Telefon Görüşmelerinde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

      ●  Fiziksel Ortam ve Büro Düzeni Organizasyonunun Kaliteli İletişime Etkisi

      1. Düzen, Tertip
      2. Dosyalama Kuralları
      3. Yerleşim, Havalandırma, Ses, Işık Düzeni
      4. Araç, Gereç Kullanımı
      5. Kırtasiye Kullanımı

      ●  İletişim ve Toplantı Organizasyonu

      1. Toplantı Öncesi Etkin İletişim Sağlama
      2. Toplantılarda Zamanı Etkin Kullanabilme

      ●  Duyguların İletişime Etkisi

      1. İnsanları Anlamak
      2. Psikolojik ve Sosyo-Kültürel Faktörlerin İletişime Etkisi
      3. Kızgınlık, Öfke ve Korkunun İletişimde Olumlu Yönlendirilebilmesi
      ●  Başarılı Bir İletişimci Olmanın Koşulları
KATILIMCI PROFİLİ Tüm sektörlerin teknik ve idari kadroları için uygundur.

 

EĞİTMEN Ebru SAVUN / Bireysel Gelişim ve İletişim Uzmanı

 

TED Ankara Koleji 1985 mezunudur. 1989 senesinde Ankara Üniversitesi, 1991 senesinde Bilkent Üniversitesinden mezun olmustur. Yüksek Lisansını 1984 yılında G.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsün’de Çağdaş Büro Yönetimi Teknikleri üzerinde tamamlamıştır. 1987 - 89 tarihleri arasinda İtalyan Helikopter firması olan Augusta Co'da tercüman olarak çalışmaya başlamış daha sonra 1989 - 91 yilları arasında İtalyan Kültür Merkezinde İtalyanca Eğitmeni olarak çalışmıştır. 1991 - 97 yılları arasında Bilkent Üniversitesin de tam zamanlı Ögretim Görevlisi olarak görev yapmıştır. Bu süre içerisinde aynı zamanda İngilizce Birim Koordinatörlüğü görevini de üstlenmiştir. 1997 - 2001 yılları arasında Çukurova Üniversitesinde, Öğretim Görevlisi olarak çalısmış ve Konservatuar Müdür Yardımcılığı görevini yürütmüştür. 1998 - 99 yılları arasında, Çukurova Üniversitesi resmi görevlendirilmesi ile, Mersin Çağ Üniversitesi Kurucu Danışmanı olarak çalışmıştır. 2001 - 2013 yılları arasında tekrar Bilkent Üniversitesi Ofis Yönetimi ve Turizm İşletme Bölümlerinde Öğretim Görevlisi ve Akademik Danışman olarak görev yapmış, Bu süre içerisinde Bilkent Üniversitesinin resmi görevlendirmeleri ile yurtiçi ve yurtdışında birçok eğitim semineri programını yürütmüştür. 2010 - 2014 yılları arasında TED Yayın Kurulunda görev yapmıştır. Mart 2011 tarihinden itibaren TED + Kariyer Komitesi Başkanlığını yürütmektedir. Başta TEDU ve TED Okulları, Türkiye Belediyeler Birliği, Denizli Belediyesi, Bakırköy ve Kartal Belediyesi, Aselsan, Oyak olmak üzere çeşitli resmi ve özel kurumlarda, Otel Zincirlerinde, Askeriyede, Kurumsal Eğitimler yapmaktadır. Ayrıca bireysel ve kurumsal eğitim ve danışmanlık hizmetleri vermektedir. 2018-2020 tarihleri arasında Tekfen İnşaat Gate Kazakistan ofisinde Kurumsal İletişim ve Eğitim Müdürü olarak görev yapmıştır. İyi düzeyde İngilizce ve İtalyanca bilmektedir.