AMAÇ
Günümüzde şirketlerin değerinin belirlenmesinde başrolde maddi olmayan varlıklar olan inovasyon, buluşlar, tasarımlar, markalar, know-how ve ticaret sırları yer almaktadır. Bu varlıkların belirlenmesi ve korunması için farkındalık oluşturulması ile patent, marka ve tasarım tescili ve eser koruması gibi fikri haklar stratejilerinin etkin bir şekilde belirlenmesi gerekmektedir.
Eğitimin amacı mevcut teknolojiler eşliğinde ve rekabet ortamında; tasarım, eser, buluş ve markaları korumak adına ihtiyaç duyulan tüm bilgileri global pazarları ve yapay zeka etkileşimini de içerecek şekilde katılımcılara aktarmaktır. Bu eğitim sonrasında katılımcılar, fikri hakların ne olduğunu, başkalarının haklarını ihlal etmemek ve kendi haklarını korumak adına yapılması gerekenleri üretken yapay zeka araçları ile etkileşim de dahil olmak üzere öğrenecektir. Katılımcılar, mevcut kanunları ve kanunların uygulanma biçimine dair genel bir bakış açısına sahip olacaktır ve hızla adapte olmamız gereken yapay zeka teknolojisine dair gereken fikri haklar stratejilerini de kapsamlı bir şekilde öğrenecektir. Eğitim sadece fikri hakların korunmasının ötesine geçerek onları fark etme, ortaya çıkarma ve parlatmak adına da farkındalık sağlayacaktır.
PROGRAM İÇERİĞİ
Fikri Haklar Farkındalığı
- Fikri Haklar Nedir? Neden Önemli?
- Ticari Hayatta Fikri Hakların Önemi:
- Olası Riskler
- Rekabet Gücü Kazandıran Fırsatlar
- Korunabilir Ögeler Nelerdir? (Fikirler, Markalar, Buluşlar, Tasarımlar ve Eserler)
- Koruma Yöntemleri ve Stratejileri
- Fikri Haklar Sisteminin Önemli Aktörleri
- Uluslararası Koruma
- Önemli Detaylar ve Tavsiyeler
Benzerliği Yorumlama ve Karşılaştırma Teknikleri
İdari Kararlar; Resmi İnceleme Kılavuzları ve Mahkeme Kararlarından Örneklerle
Tasarımlar için;
- Tasarım tescil kriterleri
- Tasarım benzerlik araştırması
- Tasarımlarda benzerlik ve taklit arasındaki farklar
- Bilgilenmiş kullanıcı gözüyle değerlendirme yöntemleri
Markalar için;
- Markalarda ayırt edicilik
- Marka benzerlik araştırması
- Markalarda karıştırılma ve ilişkilendirilme ihtimali
- Tüketici gözüyle değerlendirme yöntemleri
Buluşlar için;
- Patent kriterleri
- Patent benzerlik araştırması
- Buluş karşılaştırma bakış açısı
- Teknik alanda uzman kişinin değerlendirme yöntemleri
Yapay Zeka ile Etkileşimde Fikri Haklar Stratejileri
- Yapay Zeka Araçların Kullanım Koşulları, Bu Koşulların Kullanıcılara Yüklediği Yasal Sorumluluklar ve Kullanıcının Fikri Haklarına Etkileri
- Yapay Zeka Araçlarını Etik, Sorumlu ve Fikri Hakları Gözeterek Kullanma
- Yapay Zeka Araçlarının Eğitim Dataları İle İlgili Sorunlar
- Yapay Zeka İle Birlikte Oluşturulan Fikir Ürünlerinin Korunması
- Yapay Zekayı Kullanırken Hak ihlaline Neden Olma İhtimalini Minimize Etmek İçin Yapılması Gerekenler
- Yapay Zeka Araçları Kullanırken Fikri Haklara Saygılı ve Haksız Rekabete Sebebiyet Vermeyecek Şekilde Etkili Prompt (istem) Yazma Teknikleri Geliştirme
- Yapay Zeka Araçları Kullanırken İnsan Katkısının Önemi ve İnsan Katkısının Sürece Dahil Edilmesi