AMAÇ
İş hayatında verilerle çalışan uygulamacı ve yöneticilerin hesaplama, analiz ve sunumlarında MS Excel’in ileri seviye özelliklerinden faydalanarak etkin ve hızlı hesap tabloları yaratma ve bunlardan faydalanma kabiliyetinin kazandırılmasıdır.
Eğitim, iş hayatı örnekleri ve simülasyonları üzerinden katılımcıların gerçekleştireceği uygulamalarla gerçekleştirilmektedir.
PROGRAM İÇERİĞİ
- Temel Excel Fonksiyonları ve kullanım alanları
- Arama ve Başvuru (Lookup ve Reference) fonksiyonları ile veri ilişkilendirme ve veri aktarımı
- Veri tabanı (Database) fonksiyonları ile tablolar yaratma
- Veri Doğrulama (Data Validation)
- İleri seviye grafikler ile görsel analizler
- Pivot Tablo Kullanımı / Pivot Grafikler ile hızlı veri analizi
- Gruplama / Özet Tablo hazırlama
- Veri Modelleme için Senaryo kullanımı. Eleman (Choose) fonksiyonu
- Senaryo Yöneticisi (Scenario Manager) özelliği ile alternatiflerin analiz edilmesi. Veri Tablosu (Data Table)
- Hedef Ara (Goal Seek) özelliği ile hedef değerleri yakalayan tablolar oluşturulması
- Makro ‘ya giriş ve kaydetme, çalıştırma, düzenleme özellikleri