AMAÇ
Şirketlerin günümüz koşullarında başarıyı yakalamaları için en önemli unsur doğru stratejileri ortaya koyarak doğru taktiklerle ve aksiyon planlarıyla hayata geçirmeleridir. Stratejilerin doğru veriler ile oluşturulmuş olmaları ve çalışanların hedefleri ile bağlantılarının kurulmuş olması başarı için önemli bir unsurdur.
Programda strateji geliştirme alanında uluslar arası alanda kullanılan yöntem ve teknikler çalışanlara aktarılmakta, sonrasında kuruluşa özgü örnekler çalışanlarla birlikte yapılmaktadır. Böylelikle anlatılan araçların şirketin sektörüne özgü olarak somutlaştırılması ve gerçek hayat ile entegrasyonu sağlanmaktadır.
PROGRAM İÇERİĞİ
- Stratejik Yönetim Nedir?
- Misyon, Vizyon, Değerler
- Stratejik Analizler
- İç Çevre, Dış Çevre Analizi
- PEST Analizi
- Porter 5 Güç Analizi
- Portföy Analizi Teknikleri (BCG Matrisi, McKinsey-GE Matrisi)
- Ürün/Hizmet Yaşam Döngüsü – Pazar Eğrileri
- Stratejik Analizlerle ilgili Vaka Çalışmaları
- SWOT Analiz
- SWOT – Strateji Matrisi
- Stratejik Amaçlar, Stratejiler, Stratejik Hedefler
- Stratejiler Nasıl Hayata Geçirilir?
- Şirket Hedeflerinden Çalışan Hedeflerine Yayılım
- Stratejiler – Süreçler – Birimler(Projeler) ve Hedefler
- Performansın İzlenmesi ve Ölçülmesi
KAZANIMLAR
Bu eğitim sonunda katılımcılar;
- Strateji geliştirme konusunda uluslar arası alanda uygulanan yöntem ve teknikleri öğrenip, bunları kendi sektörlerine/şirketlerine göre yorumlamayı öğrenecek,
- Stratejilerin gerçek hayat ile entegrasyonunun sağlanması, hedeflerle bağlantılarının kurulması ve takiplerinin yapılabilmesi için gerekli araçlar konusunda bilgi sahibi olacaklardır.
KATILIMCI PROFİLİ
Şirketlerin üst ve orta düzey yöneticilerinin katılımcılarına uygundur.