AMAÇ
Süreç Yönetimi kavramı modern yönetim anlayışının ve kurumsallaşmanın bir gereği olarak hayatımıza girmiştir. Bu kavram organizasyonel yapılanmanın, birimlerin ve görevlerinde omurgasını oluşturmaktadır.
Süreç Yönetimi kavramının, Üretim ve/veya Proje Bazlı işler yapan sektörlerde Süreç Yönetiminin nasıl uygulanabileceğinin ve Süreç Bazlı Yapılanma konusunun katılımcılara aktarılmasıdır.
Programda interaktif uygulamalar ve sektörel örneklemeler ile kavramların günlük hayata adaptasyonu sağlanmaktadır.
PROGRAM İÇERİĞİ
- Süreç Yönetimi kavramı
- Fonksiyonel Yönetim / Süreçlerle Yönetim
- Proje Yönetimi ve Süreç Yönetimi
- Kuruluşun Süreçlerinin Belirlenmesi
- Operasyonel/Yönetsel/Destek Süreçler – Proje Yönetim Süreçleri örnekleri
- Süreçler Hiyerarşisi (Temel – Alt ve Detay Süreçler)
- Süreç Bazlı Organizasyonel Yapılanma
- Süreç Sahipleri – Yetki ve Görevler
- Süreç Akışı Haritalama – İyileştirmeler
- Süreç Performans Ölçümü (KPI kavramı)
- Proje metrikleri ve süreçlerle ilişkisi
- Stratejik Hedeflerden Süreç Hedeflerine, Bireysel Hedeflere İndirgeme
- Kritik Süreçler
- Süreçlerin İyileştirilmesi – Farklı Metodolojiler
- Kaizen / Reengineering kavramları
- Vaka çalışmaları ve uygulamalar
KATILIMCI PROFİLİ
Şirketlerin teknik ve idari kadroları için uygundur.